Dagens uteritt - 27 december

Tänkte försöka skriva lite kortfattat om dagens galna uteritt!
Jag har aldrig ridit henne såhär "långt" helt ensam. Hon är så himla osäker när hon går själv på nya vägar och innan har hon bara stannat och frusit fast, men det har hon slutat med nu efter några kamper på grusvägen som vi säkert har ridit på 50 gånger nu sen i somras haha.
Idag kände jag lite YOLO, så jag red ner mot asfaltsvägen och red över. Travade på asfalten en bit för att få henne mer framåt, hon har inte lika mycket tid att hitta saker att bli rädd för då. Skrittar man på nya vägar förvandlas hon till en snigel..
Red in på en grusväg och travade och galopperade in en liten bit. Precis när jag har vänt kommer det en bil bakom oss, så jag hade tänkt gå upp på kanten. Det var ett dike och sen en lite högre kant, men Neija går alltid över dicken. Hon hoppar i princip aldrig.. fråga mig inte varför hehe. Men idag gjorde hon det, vääärldens skutt tog hon haha. Så jävla söt. Tror någon är hoppsugen.. Hon hoppade även ner från diket till grusvägen, jättenöjd var hon.. trippade fram och ba "det är så kul mamma får jag springaaaaaaaa", haha.. Lät henne inte springa dock, då lär hon sig ju att jag släpper henne om hon ligger på. Så jag skrittade på ett bra tag och fick säga åt henne flera gånger, för hon taktade.. dumheteeer. Men till slut gav hon sig och var riktigt fin de små stunderna hon skrittade lugnt.
 
Hon var så himlahimla pigg så red till paddocken och red där en stund också. Då tröttnade hon istället haha. Så det var ingen bra dag att prova nya tränset, men hon kändes jättemjuk de stunder jag kom åt henne. Dessutom provade jag på ett galoppombyte idag igen, hon var ju preciiiis påväg att lära sig när hon blev skadad och fick opereras förra året.. Har lagt det helt åt sidan nu för jag har inte velat bråka med henne. Men hon försökte verkligen byta, det blev korsgalopp men hon saktade av och fattade rätt själv sen. Fina tjejen!
 
Men jag är stolt över att vi kom såhär "långt" idag iaf, utan stopp. Eller ja, ett stopp blev det men det var när jag saktade av från galoppen som hon tvärstannade hehe, men hon gick fram på en gång igen. Duktig tjej, en halv guldstjärna till henne idag!
 




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: